Over de opleiding
Normen en waarden zijn van tijd tot tijd een “hot item” in Nederland, er wordt vaak gezegd dat men anders en beter met elkaar om moet gaan. Ook tijdens ons dagelijks werk komen we in situaties terecht waar onze manier van communiceren effect heeft op anderen. We willen graag duidelijk zijn, maar dan is de vraag hoe die duidelijkheid overkomt op anderen, terwijl de bedoeling goed is.
Onze manier van communiceren kan betekenen dat een klant trouw blijft aan het bedrijf waar we werkzaam zijn of dat een klant echt geen zaken doet met de concurrent vanwege slechte, of het gebrek aan communicatie. Prijs en snelheid zijn dus niet altijd doorslaggevend. Het maakt dan niet uit of je als helpdeskmedewerker, monteur of chauffeur direct contact hebt met de klant, je bent het visitekaartje van het bedrijf. Maar ook binnen een bedrijf is onderlinge communicatie belangrijk, staan de neuzen dezelfde kant op, of weet niemand wat nou de richting en doelstelling is. Zonder dat we het door hebben heeft onze manier van communiceren dus direct effect op het resultaat.
Tijdens de opleiding communicatieve en sociale vaardigheden gaan we in op beroepshouding en de verschillende manieren van communiceren, maar ook het omgaan met conflicten komt aan de orde. Het doel is om medewerkers bewust te maken van het effect van hun manier van communiceren op anderen.
Wat gaat u leren?
Waar is de opleiding te volgen?
Subsidies en accreditaties
Prijs
Communicatieve vaardigheden
- Deze opleiding is ook op locatie te volgen
- Opleiding te volgen met code 95
Agenda
Veelgestelde vragen
Blijf op de hoogte van alle ontwikkelingen en schrijf u in voor de nieuwsbrief.
Hiermee blijft u ook op de hoogte van nieuwe vacatures en opleidingen. Wat doen we met jouw gegevens? Bekijk onze Privacy Statements.